Relatii profesionale

Ești o persoană activă. Ai o viață profesională care, uneori, îți aduce bucurii; alteori, nici pe departe. Uneori ești apreciat de șefi, de colegi sau de subalterni; alteori, reproșurile curg gârlă. Uneori îți place ceea ce faci; alteori, te plictisești ori ești copleșit de volumul sufocant de lucru sau de dificultatea sarcinilor.  Uneori, te înțelegi bine cu colegii; alteori, îți vine să fugi mâncând pământul.

Probabil, consideri comunicarea ca pe un act natural, firesc, pe care-l stăpânești de la sine. Şi totuşi, cercetări recente - pe care le-am realizat personal pentru cartea la care scriu - îmi arată că locul de muncă este scena predilectă de manifestare a stresului, anxietății, nemulțumirii și nefericirii. Principala problemă? Comunicarea!

Pentru ca o organizație să fie locul de manifestare al entuziasmului și bunei dispoziții, al bucuriei de a munci și de a împărtăși, al dorinței de a contribui, calitatea relațiilor profesionale este crucială. Iar schimbarea începe cu o mai bună comunicare. De la om la om.

Dacă te-ai aflat vreodată în dificultatea de a formula cereri clare sau de a-ți exprima punctul de vedere în fața șefului, te invit să descoperim împreună - în ședințe de consiliere individuală - cum poți comunica de o manieră constructivă la locul de muncă. Atât pentru sănătatea ta, cât și pentru sănătatea șefului.

Dacă, dimpotrivă, ești în postura de lider și dorești să transmiți mesaje de o manieră relațională unui subaltern, te invit să lucrăm împreună, astfel încât să comunici în mod clar și ferm. Vei fi surprins(ă) ce efect salutar va avea acest lucru în relațiile tale cu subalternii.

Dacă te afli în conflict cu vreun coleg, șef sau subaltern, te pot însoți pentru a-ți (re)găsi liniștea interioară, sprijinindu-te să descoperi răspunsuri la situațiile concrete cu care te confrunți.

Dacă te afli în situația de a lua o decizie importantă în plan profesional, putem lucra împreună, spre a te sprijini să faci alegeri, pentru liniștea și sănătatea ta de toate zilele.

Dacă încă nu ai un job, dar visezi la un mediu de lucru armonios...și, totuși, ai fost la multiple interviuri și ai rămas cu un gust amar, te invit să descoperi o nouă perspectivă. Dacă până acum ai auzit doar “să vedem cât de potrivit ești pentru noi”, îți propun să te autovalorizezi și să vezi dacă organizațiile care te invită la interviu sunt potrivite pentru tine. În loc să cedezi puterea ta unui potențial angajator, asumă-ți puterea și fă uz de ea, poziționează-te cu stil, spre beneficiul ambelor părți.

În oricare dintre situațiile descrise aici te-ai afla, îți propun să lucrăm în mod concret pe dificultățile cu care te confrunți în relațiile tale profesionale, spre a-ți (re)aduce - atât ție, cât și colegilor tăi - zâmbetul pe buze.

No Comments Yet.

Leave a comment